Snö blandat regn =(

Det är de man ser nu när man tittar ut genom fönstret, usch vilket tråkigt väder!!!! Hoppas solen kommer snart...
Idag blir det mest pluggande, snart läst klart min bok och skall väl börja skriva om den lite grann, har ju på mig till onsdag så det skall väl gå att få ihop något. Sen måste jag även läsa inför morgondagens föreläsning, verkar som det är en artikel från nätet, hoppas att man får ner den denna gången....

Förresten har ni hört om det som hänt i Brasilien nyligen...En tjej på nio år som blivit våldtagen av sin pappa i flera år och nu då blivit gravid med tvillingar, vilket är så sjukt hemskt men ännu värre är ju att det är en biskop där som uttalat sig då mamman och läkarna hjälp flickan att göra abort, för hon skulle aldrig överlevet en förlossning,hon hade dött. Men Biskopen tycker att mamman och läkarna mördat de två tvillingarna, han anser att mamman och läkarna handlat helt fel och dom är nu uteslutna ur den katolska kyrkan,de får inte gifta sig, döpa sina barn eller något där...Asså hur faan tänker människan?!? Ursäkta språket men....
Nu har presidenten i Brasilien reagerat stark emot biskopens handlande. Det är förbjudet med abort i Brasilien förutom om tjejen blivit gravid genom våldtäkt eller om tjejens/kvinnans liv svävar i fara...
Man blir så arg när man läser sånt här, fattar inte hur denna man tänker, men det är väl meningen annars hade man ju varit som honom...

Nu skall jag ta och äta lite frukost, börjar bli hunrig efter att ha läst en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0