Och när helgen närmar sig...

Då försvinner solen...såå typiskt. Idag var det inte alls lika fint väder som det har varit de två senaste dagarna. Idag är det grått och mulet som det oftast är. Sen är det ju så då som sagt att helgen börjar ju närma sig så då kan det ju inte va fint väder...Men men man kan ju hoppas att det hinner ändra sig igen...
Idag var jag ute på en power walk innan frukost, det var skönt även fast det var lite kallare idag. Nu ska jag sätta igång och plugga lite till. Har två artiklar kvar att läsa inför seminariet den ena på ca 10 sidor och den andra ca24. Sen får jag se om jag hinne/orkar läsa de två andra inför föreläsningen på förmdagen..men ibland orkar man inte få in hur mycket  information som helst. Vi har läst otroligt mycket denna veckan, mer än vanligt. Och vanligt är det väldigt mycket också så...

Så nu har det hänt en sån där skolmasak igen, fattar inte vad det är som händer här i världen. 15 barn dog, helst sjukt. Tyvärr så tror jag inte det dröjer länge innan det kommer till sverige. Om det skall fortsätta så här runt omkring oss. Och man kan ju ställe sig en stor fråga, Hur sjutton mår barnen idag egentligen??? kanske är det dags för samhället att göra en förändring. Varför tror ni att detta sker??

Kommentarer
Postat av: Kalina

Trist att solen försvinner!! Ja, något måste ju göras i samhället. Dagens barn har för mkt stress och press på sig. Samhället har för mkt som de ska leva upp till de stackarna. Frågan är ju då, vad ska man göra. Mer tid med föräldrarna är ett önskemål =) Kraam

2009-03-12 @ 18:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0