Blir gaaaalen...

Är så jäkla trött på saker som har med pengar att göra. Håller ju då som sagt på att ta körkort, vilket ni som läser bloggen antagligen förstått. Var på den nya bilskolan idag och pratade lite och boka upp tre körlektioner. Men grejejn jag blev arg över är ju att från och med nu är det 2delar i halkan som dom döpt till riskutbildning. och jag trodde då att båda momenten ingick i summan på 1600..men icke då..utan själva halkan(del 2) kostar 1600 sen får man betala 690kr för att gå del ett, alltså sammanlagt ca 2300 för detta...gaaaah blir galen 2300 för att föra en riskutbildning...Känns som dom bara vill ta mer och mer pengar ifrån en...Kommer bli ett dyrt körkort..Ni som har tagit körkort skall vara enormt glada för det..För det kommer säkerligen bli värre för varje år som går. Varje år kommer vägverket komma på nya idiotiska ideer för att göra det svårare för folk att ta körkort....

Annars idag har jag haft föreläsning den var rätt okej känns inte riktigt lika intressant som vanligt, vet inte om det beror på att jag är så sjukt trött eller om jag helt enkelt inte tyckte det var ett intressant ämne hehe...Det var medicinskantropologi...
Nu är jag hemma och sitter och väntar på att min tjockpannkaka i ugnen skall bli klar, sen skall jag ta det lite lungt innan jag skall åka in till stan på Rädda Barnen möte...

Tråkigt väder ute är det också...den här dagen känns bara blääää =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0