Ni är grymt starka!!

Igår var jag och min kompis Sami på en minneskonsert för de 63 som omkom i brandkatastrofen här i Göteborg 1998. Tänk att det redan gått 10år sen den händelse. En händelse dom skakade hela Göteborg... När jag hörde om det på nyheterna kunde jag inte tro den var sant..så overkligt..alla dessa unga människor.. Som fick offra sina liv för 4st som blev arga för att dom inte fått komma in och därav satt eld i trapphuset...helt sjuk..fattar inte hur man tänker när man gör något sådant...
Men kvällen i går var jätte trevligt mycket folk, så mycket så alla inte ens fick komma in. Va många både kända och okända artister som var ortoligt bra och duktiga. Många som självklart klarat sig från branden var där, DJn som spelade under den tragiska kvällen var också där.. Han var DJn för kvällen. Jag vill hylla alla dessa människor som vart med om denna hemska upplevelse och som lyckats ta sig vidare i livet, Ni är otroligt starka!! Jag finner inga ord riktigt hur man skall beskriva er..men jag beundrar er mycket.....

På onsdag skall jag och Sami in till stan där vi skall gå med i ett fackeltåg från gustav adolfstorg till backaplan på hisingen, där branden var.. och tror det kommer vara otroligt många göteborgare som kommer ställa upp och gå med i detta tåg för att hedra alla dessa människor och visa sitt stöd till dom som fortfarande finns vid liv och alla anhöriga..Så varför inte komma du med och visa ditt stöd!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0