Hur tänker man??

Jag läste en artikel i GP idag om bistånd till katastrof drabbade länder och jag kan säga att jag blev verkligen chockad av vad som stod där. Hur tänker dessa människor som hjälper andra länder med pengar. Hur kan ett land och människorna där vara mindre värt än något annat... Varför ska vissa länder få 10gånger mer pengar fast kanske 10 gånger mindre folk har blivit drabbade?? handlar allt om vad man har/haft för kontakt med andra länder...Ska det verkligen spela någon roll...skall man inte gå efter hur många människor som har blivit drabbade, hur mycker det har blivit försört??

I GP hade dom gjort ett exempel på vad olika länder hade fått för ekonomisk hjälp när landet hade drabbas av översvämningar (2001)

Land                 Döda        Drabbade         Bistånd(dollar)
Thailand          100           450 000                25 000
Angola               50               40 000               75 000
Brasilien            50                 2 200             230 000
Polen                  30              15 000           15 000 000

Är det någon ända människa som tycker att detta är rättvist???? Det gör iallfall verkligen inte jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0