Det Gröna...

Det parti som jag röstat på och kommer fortsätta att rösta på om inte något alldeles drastiskt skulle hända, är Miljöpartier jag tycker dom har dom bästa åsikterna bland alla partierna och de står för bra saker.
Dom bryr sig mycket om våran miljö och våra djur.Dom har inte partiledare utan språkrör därför att dom vill att alla männsikor som är med i miljöpartiet inklusive medlemmar  skall känna att dom kan påverka. Språkrören nu heter Peter Eriksson och Maria Wetterstrand.Så här skriver dom om det på sin sida  "Vår organisation är byggd med tanken att alla ska kunna vara med och påverka politiken på alla nivåer. Avståndet mellan de som har makten centralt och den enskilde medlemmen ska vara litet. Därför har vi byggt en organisation som ska vara så platt som möjligt och motverkar maktkoncentration. Vi har två språkrör istället för partiledare".

Här har du lite anledningar varför du skall rösta grönt...


  • Du tänker längre än en kvartalsrapport

  • Du vill ge alla nya livschanser

  • Du vill ha tillväxt utan magsår

  • Du ger småföretagen möjlighet att växa

  • Du vill ha jämställda löner

  • Din solidaritet stannar inte vid gränsen

  • Du vill att alla ska få vara den de är utan att diskrimineras

  • Makten flyttar närmare dig

  • Miljön har ingen rösträtt, men det har du

  • Grönt gör skillnad

Jag kan prata på massa om detta parti men istället för att jag skriver en massa tycker jag att ni skall gå in på deras sida och läsa mer: www.mp.se
Och om ni fattar tyckte för vad dom står för, varför inte bli medlem, dom har även ett ungdomsförbund. Vill man gå ytterligare ett steg kan man ju bli en aktivmedlem....

Kämpa för det gröna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0